4 ימים מלאים ב-AI

התוכנית המלאה

אנא שימו לב, חלק מהימים יתקיימו פרונטלית במכללה וחלק יתקיימו ב-ZOOM.
מיקום מדויק וקישורים ישלחו לנרשמים

לחיצה על תאריך תציג את לו"ז היום, עם הפעילויות והאירועים המתוכננים.
08:30-09:00

התכנסות, קפה ומאפה

08:30-09:00
09:00-10:30
בינה, חכמה ודעת: רק בני תמותה, רק סיליקון, או מזיגה חדשה?
פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות

שוב קפצה הטכנולוגיה, ומעמידה שטף חדש של הזדמנויות ואיומים. אחרי שבעים שנות דיבורים ומדע בדיוני, הבטחות והתפכחויות, זה פתאום כאן. מה המשמעויות לגבי מה צריך ללמד אחרת? איך צריך ללמד אחרת? האם צריך ללמד אחרת?

אנחנו רק בתחילתה של ההפיכה הזאת.

לאן עוד תתקדם או תיסוג הסינגולריות?

09:00-10:30
10:45-12:15
מי הזיז את הבינה שלי? בינה מלאכותית להוראה אקדמית משמעותית
ד"ר עמיר גפן, מנהל מעבדה לבינה מלאכותית בחינוך

הרצאתו של ד"ר עמיר גפן נועדה להקנות למרצים הבנה וכלים יישומיים לשילוב מיטבי של בינה מלאכותית בהוראה ובמחקר האקדמי. ההרצאה מתמקדת בשני היבטים:
א. ראשית, שימוש בבינה מלאכותית ככלי עזר למרצים ליצירת תוצרי הוראה איכותיים יותר בזמן קצר יותר.
ב. שנית, יישום הבינה בהוראה עצמה תוך פיתוח פדגוגיה ומחוונים מותאמים להערכת עבודות סטודנטים.

המשתתפים יקבלו הדגמה מעשית של יצירת תוצר הוראה בעזרת ChatGPT, וכן המלצות למודל פדגוגי ומחוון להערכת עבודות סטודנטים. כמו כן תוצג סקירה של האתגרים האתיים והפדגוגיים שמציבה הבינה המלאכותית. מטרת ההרצאה היא לאפשר למרצים להפיק תועלת מהטכנולוגיה החדשה תוך שמירה על איכות ויושרה אקדמית.

10:45-12:15
12:15-13:00

ארוחת צהריים

12:15-13:00
13:00-14:30 – סדנאות מקבילות
ביני לבינה – סדנת מתחילים
מר בועז מרמלשטיין, טכנו-פדגוג

סדנה זו מיועדת למרצים שטרם נחשפו לכלי בינה מלאכותית ומעוניינים לעשות צעדים ראשונים בהיכרות עם התחום. הסדנה תכלול התנסויות ראשוניות ומעשיות בשיחה עם כלים בולטים כגון ChatGPT ו-Bing וכלי יצירה.

המשתתפים ילמדו כיצד להתחבר לכלים אלה, לתת להם הנחיות, ולקבל תוצרים ראשוניים. מטרת הסדנה היא לאפשר למרצים לחוות באופן מעשי ובצורה נגישה את היכולות והפוטנציאל שטמון בכלי בינה מלאכותית עבור האקדמיה.

זוהי נקודת התחלה טובה עבור מרצים שמעוניינים להעמיק ולפתח מיומנויות נוספות בתחום בהמשך, בסדנאות מתקדמות יותר. הסדנה תאפשר טעימה ראשונית ומרגשת מעולם הבינה המלאכותית.

מרצים שעברו את הסדנה הזאת מוזמנים להשתתף גם בסדנת המתקדמים.

13:00-14:30 – סדנאות מקבילות
13:00-14:30 – סדנאות מקבילות
ביני לבינה – סדנת מתקדמים
מר יניב סננס, טכנו-פדגוג


סדנה זו מיועדת למרצים שכבר רכשו ניסיון ראשוני בעבודה עם כלי בינה מלאכותית, ומעוניינים להרחיב ולהעמיק את יכולות השימוש שלהם בכלים אלו.

בסדנה יוצגו שימושים מתקדמים יותר בשיחה עם כלי AI כגון ChatGPT, והמשתתפים יתנסו בכתיבת פרומפטים מורכבים יותר על מנת לקבל תוצרים מדויקים ואיכותיים יותר.

מטרת הסדנה היא לאפשר למשתתפים לפתח מיומנויות שיחה מתקדמות עם כלי הבינה המלאכותית, ולהפיק מהם תועלת מרבית עבור צרכים אקדמיים כגון כתיבה, מחקר והוראה.

הסדנה מיועדת למי שכבר רכש ניסיון בסיסי ומעוניין להרחיב ולהעמיק את יכולותיו בתחום.

13:00-14:30 – סדנאות מקבילות
09:00-10:30, ZOOM
9+1 דרכים יצירתיות לשילוב GenAI בשיעור
ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה

כניסת ה-AI לעולם האקדמי מעלה לצד יתרונותיה המהפכניים חששות רבים; כיצד לגרום לסטודנטים לחשוב מעבר לתשובותיה של הבינה המלאכותית? האם נזדקק לגלאי טקסט שנוצר ע"י בינה מלאכותית? מה נלמד בהרצאות אם ה-AI יכולה לתת לנו תשובות (גם אם הן לא מדויקות או מלאות)? מהן המטלות האפשריות בעידן הבינה אם היא מסוגלת לעשות כמעט הכל? כיצד לגרום לסטודנטים ליטול חלק פעיל וביקורתי בשיעור

לשמחתנו, הצלחנו לפצח את הצופן המאפשר ללמד באופן מרתק ומאתגר באמצעות ידידנו ה-GPT. הסדנה תתמקד בהצגת מודלים פדגוגיים חדשים להוראה בשיעור ושיטות פרקטיות ללמידה פעילה ומאתגרת בשיעורים.

09:00-10:30, ZOOM
09:00-13:00 – סדנאות מיועדות למרצים במקצועות המתמטיקה, פרונטלי
הוראת מתמטיקה + AI = חיבור מושלם
ד"ר רחל הס גרין, מרצה לפיתוח חשיבה מתמטית

קהל היעד: מרצים ומתרגלים העוסקים בהוראת מקצועות מתמטיים, סטטיסטיקה ומדעי המחשב

משך הסדנה: 3 יחידות של 90 דקות כל אחת.

הסדנה תתמקד בכלים טכנולוגיים משולבי בינה מלאכותית הייחודיים להוראת מקצועות מתמטיים (קורסים במתמטיקה, בסטטיסטיקה, מדעי המחשב). המשתתפים ילמדו כיצד לשלב כלי AI להוראה, לבדיקה אוטומטית של תרגילים, ולסימולציות בנושאים מגוונים. כמו כן, המשתתפים יתנסו בכלים המשמשים את הסטודנטים ללמידה עצמאית (או העתקת פתרונות) ויתנסו בדרכים שונות כדי לעודד סטודנטים ללמידה עצמאית והימנעות מהעתקות ממודלים של AI.

09:00-13:00 – סדנאות מיועדות למרצים במקצועות המתמטיקה, פרונטלי
16:00-17:30, ZOOM
העתק-הדבק מ-Chat-GPT? עידן חדש בהנחייה לעבודות סטודנטים
ד"ר לימור ליבוביץ, מרצה ויועצת בתחומי החדשנות בחינוך

עידן הבינה המלאכותית מציב אתגרים חדשים בפני מרצים באקדמיה בהנחיית עבודות סטודנטים. הסדנה "עידן חדש בהנחייה לעבודות סטודנטים" בהנחיית ד"ר לימור לייבוביץ, מציעה מענה לאתגר זה באמצעות הכרות עם אסטרטגיות הנחיה חדשניות המאפשרות קידום חקרנות לומדים תוך שימוש בעבודות סטודנטים ככלי הערכה לגיטימי.

הסדנה תאפשר היכרות עם כלים מבוססי בינה מלאכותית ופרקטיקות רלוונטיים להנחיית עבודות החל משנת 2023, וכן עם פרומטים שימושיים ליצירת תהליכי למידה. המשתתפים יפתחו חשיבה עיצובית להתמודדות עם האתגרים וההזדמנויות הטמונים בשילוב כלים אלה בהנחיה אקדמית.

הסדנה מיועדת למרצים באקדמיה המעוניינים להיערך לעידן החדש ולמצוא דרכים יעילות וחדשניות להנחות עבודות סטודנטים גם כאשר הם מסתייעים בכלים מתקדמים כגון בינה מלאכותית.

16:00-17:30, ZOOM
18:00-19:30, ZOOM
שילוב מיומנויות בעזרת כלי בינה מלאכותית
גב' ענבל אריאלי, טכנו-פדגוגית

הסדנה "שילוב מיומנויות בעזרת כלי בינה מלאכותית" בהנחיית גב' ענבל אריאלי, מציעה למרצים כלים מעשיים לשילוב בינה מלאכותית בהוראה, הן כחוקרים והן כמורים.

מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים הבנה כיצד ניתן להשתמש בבינה מלאכותית על מנת לשפר תוצרי הוראה ישירים להקניית מיומנויות, לחסוך זמן ולסייע במחקר. כמו כן, הסדנה תלמד כיצד להנחות סטודנטים בביצוע משימות ועבודות מבוססות מיומנויות, תוך שימוש במחוונים וציונים.

המשתתפים ירכשו הבנה כיצד ניתן לייעל תהליכי הוראה ומחקר בעזרת כלי בינה מלאכותית, ויפתחו מודעות לאפשרויות הטמונות בשילוב הבינה המלאכותית בהוראה אקדמית. הסדנה מיועדת למרצים המעוניינים לשלב טכנולוגיות חדשניות בהוראת תחום הדעת שלהם ובמחקריהם.

18:00-19:30, ZOOM
09:00-10:30
סדנת GenAI – עוזרת ההוראה האישית שלך
מר יניב סננס, טכנו-פדגוג

הסדנה מציגה מגוון כלים מבוססי בינה מלאכותית לסיוע בהוראה אקדמית.

מטרת הסדנה היא להכיר למשתתפים כלים בולטים כגון עיבוד וניתוח מאמרים, תוספים לדפדפנים לעבודה עם אתרי אינטרנט, כלי יצירה ועוד. הכלים מבוססים על טיפים שבועיים שהמרצים מקבלים באמצעות דיוור ישיר.

הסדנה תקנה למשתתפים הבנה אודות האופן שבו ניתן לשלב כלי בינה מלאכותית בהוראה, על מנת לחסוך זמן, לשפר תהליכים ולהעשיר את חוויית הלמידה עבור הסטודנטים. המשתתפים ירכשו מיומנויות יישומיות בשימוש במגוון הכלים המוצעים.

הסדנה מיועדת למרצים המעוניינים לשדרג את ההוראה שלהם בעזרת טכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית.

09:00-10:30
11:00-12:30
סדנת חיפוש ואנליזת מידע בעידן החדש – כלי בינה מלאכותית (AI) באקדמיה
גב' ענבר יסעור, חיפושית

סדנה זו בהנחיית גב' ענבר יסעור סוקרת את כלי הבינה המלאכותית החדשים הרלוונטיים לחיפוש ועיבוד מידע באקדמיה.

הסדנה תלמד כיצד להפעיל ביעילות כלים כגון סקירת ספרות אקדמית, כתיבה ועריכה של טקסטים מדעיים, בניית שאלונים ומצגות. כמו כן, המשתתפים ירכשו הבנה לגבי ההזדמנויות והסיכונים בשימוש בכלי AI, ויפתחו חשיבה ביקורתית לגבי אופן הטמעת הטכנולוגיה בהוראה ומחקר אקדמי.

מטרת הסדנה היא לאפשר לחוקרים ומרצים להפיק תועלת מכלי AI חדשניים תוך מודעות למגבלותיהם, ולפתח את המיומנויות הנדרשות לעבודה אקדמית איכותית גם בעידן הטכנולוגי המתקדם. הסדנה מיועדת לכל המעוניין לשפר ולייעל את עבודת המחקר וההוראה שלו באמצעות שילוב כלי AI.

הסדנה מיועדת למרצים שיש להם היכרות בסיסית עם כלי GenAI כמו ChatGPT או Bing (לא תינתן תמיכה בכלים אלה במהלך המפגש).

11:00-12:30
16:00-19:00
כלי ליצירה גרפית ככלי לקידום תהליך הלמידה (CANVA)
מר שרון מרגולין, משלב כלים טכנולוגיים בהוראה

הסדנה מתמקדת בהיכרות עם תהליכי הוראה ולמידה המשלבים כלי יצירה גרפית דיגיטליים.

הסדנה תתבסס על יצירת תוצרים גרפיים על ידי המשתתפים, כגון סרטונים לימודיים בעזרת הכלים Canva ו-ChatGPT. תהליך העבודה יכלול התנסות מעשית של כל משתתף ביצירת תוצר גרפי שניתן יהיה להשתמש בו בהוראה.

מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים כלים יישומיים לשילוב אמצעים חזותיים ויצירתיים בהוראה, על מנת לעורר עניין, להמחיש רעיונות מופשטים ולקדם שיח ותהליכי למידה. הסדנה מיועדת למרצים המעוניינים לחדש ולשדרג את סביבת הלמידה בקורסים שהם מלמדים.

16:00-19:00
16:30-18:00
הערכה בעידן ה-AI: האם זו העת לפרידה מהשיטות המסורתיות?
ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה

האם תם עידן קריאת מאמרים על ידי סטודנטים? האם אין יותר צורך להטיל משימות של סקירת ספרות? מי יכין את ה'רפרט', הסטודנט או ה-AI? מי ינתח את ממצאי המחקר? מי יכתוב את העבודה האקדמית? כניסתה של הבינה המלאכותית לכיתות הלימוד משבשת את היכולת להעריך את הלמידה על פי השיטות המסורתיות ומצריכה התאמה שלהן ליכולותיה הייחודיות של הבינה המלאכותית.

בסדנה נתמקד בשאלות מרתקות ומאתגרות שיתוו את הדרכים להערכת הלמידה, כגון: מהיכן מתחילה ההערכה? מה מעריכים כשעוזר ההוראה של הסטודנט הוא AI? אלו כלי הערכה עומדים לרשותנו כאשר ה-AI יכול לבצע כמעט את כל המשימות המסורתיות? ואולי הופעתה של GenAI מעניקה הזדמנויות חדשות לשקול את מטרות ההערכה? ובעיקר, נלמד לפחות 10 שיטות לארגון מחדש של שיטות הערכה בקורסים הנלמדים.

העברת הסילבוס:
כל משתתף מתבקש לשלוח סילבוס של קורס אחד לפחות למנחה הסדנה, ד"ר יוסי בר, YossiBa@colman.ac.il. הסילבוס הכרחי כדי להתאים את נושאי הסדנה לתכני הקורסים הנלמדים.

16:30-18:00
18:30-20:00
עתיד האקדמיה בעידן הבינה המלאכותית
גב' הילה חדד חמלניק, מהנדסת אווירונאוטיקה וחלל

"עתיד האקדמיה בעידן הבינה המלאכותית" מציג הקשר עוצמתי ומרתק בין הבינה המלאכותית לעתיד האקדמי. שילוב הבינה מעלה שאלות מהותיות גם על איך נלמד באקדמיה אבל גם ובעיקר מה נדרש ללמוד באקדמיה?

על ידי התמקדות בשימוש אחראי והבנת האתגרים, האקדמיה יכולה להשתמש בכוח הבינה המלאכותית לשיפור חוויות הלמידה, המחקר המתקדם והתרומה להתפתחות החברה.

בנוסף בהרצאה נבחן מה עוד צופן לנו העתיד בעולם בו בינה מלאכותית מתקדמת בקצב מסחרר. איך מדינת ישראל נערכת להתמודד עם זה על מנת לשמור על ישראל כמדינת הייטק מובילה.

18:30-20:00
באפשרותכם להוסיף את האירוע ליומן האישי שלכם ע"י לחיצה על הפעילות ולאחר מכן על Share.

אל תחכו לרגע האחרון

שבוע AI מתחיל עוד . .. ...

ימים
שעות
דקות
שניות